10 januari 2015

Visionboard 2015/ Goede voornemens

Hallo lieve lezers,

Ik ben geen groot fan meer van een lijstje met goede voornemens gezien je deze niet visueel voor je ziet elke dag en er niet aan herinnerd wordt. Ik ben een zeef en kan bijvoorbeeld maar twee à drie van de tien dingen onthouden die ik zou willen doen.
Met een visionboard visualiseer je je doelen voor een bepaalde periode. In mijn geval is dat het jaar 2015. Wat wil ik leren en wat zijn mijn doelen en wensen? Ik heb aan de hand van een tutorial van Lightbycoco op Youtube een A3 poster gemaakt in Adobe Indesign waar ik ontzettend blij mee ben.



Dit zijn mijn wensen:

Adobe Illustrator - Ik wil dit programma leren kennen. Ik doe de studie grafische vormgeving en ik snap er nog helemaal niks van.
Krachttraining - Eindelijk heb ik de nodige 3kg gewichtjes aangeschaft om krachtoefeningen mee te kunnen doen. Ik wil ervoor zorgen dat ik een strakker en sterker lichaam krijg. 
Cavia - Als ik volledig op mijzelf woon wil ik graag meerdere huisdieren waaronder een cavia. Met de komst van de papierversnipperaar heb ik ook al deels gratis zaagsel voor de bodem.
Minimalisme - Op elk gebied wil ik minimalistischer worden. Ik wil een perfecte basic (capsule)garderobe samenstellen, mijn leefruimtes georganiseerd en minimaal maken en mijn koopgedrag veranderen.

Dankbaarheid - Ik wil proberen elke dag terug te kijken op mijn dag en minimaal één punt van dankbaarheid uitkiezen. Dit kan zijn dat ik het heerlijk vond dat de zon naarbinnen scheen of dat het stoplicht plots op groen sprong wanneer ik aan kwam fietsen. Ik wil mij bewuster worden van de positieve dingen in mijn leven.
Appartementje - Binnen nu en een half jaar zal ik verhuizen naar een klein appartementje ergens in de stad Groningen. Ik wacht hier al bijna drie jaar op en heb er onwijs veel zin in.
Rijbewijs - Spreek opzich voor zichzelf. Ik ben nu 21 en vind het nu toch echt tijd om het roze pasje in bezit te krijgen. Ik heb nog wel lichte angst voor ongelukken waardoor ik het uitstel.
Adobe Indesign - Deze poster/afbeelding heb ik gecreeërd met dit programma en wil ik verder leren kennen. Tijdschriften etc. worden hier ook mee ontworpen en daar ligt een groot deel van mijn grafische interesse. Spreads en handige pdf files maken wat ik voorheen in publisher deed.

Konijntje - Gezellig samen in een knaagdierenparadijs met de cavia (als dit mogelijk is). 's avonds lekker met ze knuffelen op de bank en ik kan ze lekker groenafval voeren zoals wortelschillen en groentepulp uit de slowjuicer. Recyclen is ook wel een dingetje wat ik zeer interessant vind.
Bloglovin - Ik heb nu 31 volgers op mijn blog via Bloglovin. Ik denk dat het wel mogelijk is om dit jaar 100 Bloglovin volgers te krijgen. Help jij mij mee?
Reizen - Ik wil volledig buiten mijn comfortzone gaan en reizen met een backpack door Europa. Ik ben alleen nog maar met mijn ouders op vakantie geweest en wil mijzelf op deze manier ontwikkelen. Van reizen worden je hersenen rijker.
Hondje - Na de- of aan het einde van de zomervakantie lijkt het mij leuk om een hondje erbij te nemen. Een shih-tzu of een boomer shih-tzu x maltezer lijkt me erg leuk. Erg gezellig om mee te kroelen, en om lekker wandelingen mee te maken. Als je een hondje hebt, moet je er namelijk wel uit.


Werkplek - Ik wil in mijn toekomstige huisje graag een werkplek creëren waar ik kan zitten werken aan schoolopdrachten en mijn blog. Ik doe nu alles vanuit bed, wat toch niet zo praktisch is en ook niet goed voor mijn rug.
Bakken - In 2015 wil ik meer gaan bakken.Het liefst zou ik minimaal één recept per week uitproberen en aan mijn klasgenoten uit delen. Zij blij, ik blij.
2015
Tattoo - Jaren heb ik nagedacht of ik een tattoo zou willen, wat voor een en waar dan. Ik heb uiteindelijk besloten dat de eerste een klein haaitje op de binnenkant van mijn enkel zal worden. ik vind het ontwerp op de foto erg mooi om verkleind te laten tatoeëren. Het zal nog specialer zijn als ik het ontwerp zelf maak.

Voedselzandloper - Ik heb vorig jaar zomer zeker een maand volgens de voedselzandloper geleefd nadat ik het boek had gelezen. Mijn lichaam reageerde hier zo goed op dat ik langzamerhand hier weer op over wil gaan. Toch wil ik niet te strikt zijn wanneer ik bij visite ben of wanneer ik ontzettende zin heb in bijvoorbeeld Kinder chocolade.
Nikon D5200 - Ik wil meer filmpjes maken voor Youtube. Ook wil ik meer foto's gaan maken. Voor mijn blog, maar ook privé en voor school.
Clarisonic - Yes ik heb hem eindelijk. Hopelijk knapt de rosacea in mijn gezicht hier goed van op en kan ik in de zomer foundationloos door het leven. Scheelt uiteindelijk weer geld, en beter voor de natuur. Zo min mogelijk zooi op mijn huid.
Vitaminepillen - Bij de voedselzandloper hoort ook het slikken van een aantal soorten vitamines die we tegenwoordig moeilijk uit onze voeding kunnen krijgen. Ik slik momenteel sporadisch magnesium, B-complex en vitamine D, maar wil dit in mijn dagelijkse routine opnemen.

Wat zijn jullie wensen/voornemens? Voor mij zijn de hoofdlijnen hierin mijn mind verrijken, dingen te leren en rust creëren om mij heen en in mijn hoofd.

Liefs,
Esmée

1 opmerking:

  1. Wat een te gek visionboard. Ik heb dit vorig jaar ook gemaakt. Die staat er nog altijd, want eigenlijk stonden er doelen op die voor een langere tijd waren. Je schrijft echt leuk meid!

    BeantwoordenVerwijderen