15 augustus 2014

Picardie glazen

Hallo liever lezers,

Jullie denken nu vast "hè gaat ze nu over glazen schrijven?" Ja dat ga ik zeker. Ik heb ontzettend veel verschillende soorten glazen in mijn kast, maar sinds ik 4 picardie glazen kocht bij de Ikea, gebruik ik de rest vrijwel niet meer.


Mijn picardy glazen komen van de Ikea en kosten maar €0,49 per stuk. Wanneer je op jezelf gaat wonen, kan ik je aanraden om eerst vier à zes picardie glazen te kopen, en te kijken hoever je hiermee komt. Picardie glazen zijn ook te koop bij onder andere de Xenos, Hema en Blokker. Elke winkel heeft een eigen versie van dit glas. De picardie glazen van Ikea zijn lekker goedkoop en robuust, wat erg belangrijk is wanneer je er heter dranken in doet.

Zoals je op de foto hierboven kunt zien, kan eigenlijk elk regulier drankje wel geserveerd worden in een picardie glas. Voor wijn of sterke dranken gebruik je uiteraard een speciaal daarvoor ontworpen glas.


Cocktails,mixdrankjes en frisdrank worden in de horeca vaak geserveerd in een Picardie glas. Doe wat ijsblokjes in je glas, giet hierop jouw favoriete drankje, voeg er een schijfje citrusfruit en eventueel een parasolletje en rietje aan toe.


Wanneer ik thuis ben drink ik mijn slowjuicesap vaak uit een Picardie glas. Er past wel 300ml in een Picardie glas, waardoor je er een lekkere grote smoothie of versgeperst sapje in kwijt kunt.


Ik ben dol op een grote kop thee. Wanneer ik visite heb serveer ik thee in gewone theeglazen met een oor, maar wanneer ik alleen ben vind ik het heerlijk om met beide handen een groot glas thee te omsluiten. Een dekentje over en leuk televisieprogramma of een film voor mijn neus, heerlijk!


Drink je graag ijskoffies? Hier vind je een recept. Af en toe neem ik een glas ijskoffie. Deze drink ik graag op basis van amandelmelk met veel ijsklontjes in een groot glas met een rietje.

Ik hoop dat jullie wat aan deze blogpost hadden. Ik heb serieus een aantal uren zitten wachten op het bevriezen van ijsklontjes, omdat ik dit nogal slecht gepland had.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten